» Методика викладання » Методика Шалви Олександровича Амонашвілі

div>
 
 
 

Методика Шалви Олександровича Амонашвілі

Автор: admin опубліковано: 20 березня 2010, переглядів: 11582

0
Методика Шалви Олександровича Амонашвілі
Народився 8 березня 1931г, Тбілісі.
Доктор психологічних наук, професор.
Член-кореспондент АПН СРСР з 23 травня 1985 р., дійсний член АПН СРСР з 27 січня 1989р., Почесний член РАО з 21 березня 1993р., Дійсний член РАО з 30 травня 2001. Є в складі Відділення психології та вікової фізіології.

Книги Шалви Олександровича Амонашвілі
•Основы формирования навыков письма и развития письменной.речи в нач.классах,Тб.,1970;
•Обучение.Оценка.Отметка,М.,1980;
•Созидая человека,М.,1982;
•Здравствуйте дети!,М.,1983;
•Воспитат.и образоват.функция оценки учения школьников,М.,1984;
•В школу- с шести лет,М.,1986;
•Как живете дети?,М.,1986;
•Единство цели,М.,1987;
•Личностно-гуманная основа пед.процесса,Минск,1990.

Шалва Олександрович Амонашвілі - один з педагогів-новаторів, які проголосили педагогіку співробітництва. Закінчив факультет Тбіліського університету сходознавчої, працював у школі, навчався в аспірантурі, захистив кандидатську і докторську дисертації. У 60-70-х роках очолив масовий експеримент в школах Грузії, що мав широкий відгук в усьому світі в силу обгрунтування нового педагогічного спрямування, яка мала популярність під назвою "Гуманно-особистісний підхід до дітей в освітньому процесі". В даний час живе в Москві (Росія). Його система "Школа Життя" (гуманно-особистісний підхід) рекомендована Міністерством Освіти РФ для застосування на практиці. За створеної ним філософській системі - "Гуманно-особистісний підхід до дітей в освітньому процесі" Школа Життя "працюють і навчаються вчителя в різних країнах ближнього і далекого зарубіжжя.

Методика Шалви Олександровича Амонашвілі
Сам Шалва Олександрович стверджує, що всім принципам гуманно-особистісного підходу до дитини, він навчився у класиків світової педагогіки - К. Д. Ушинського, В.А. Сухомлинського, Януша Корчака, А.С. Макаренка і в багатьох інших. Що, зібравши різнокольорові цеглинки їх досвіду, він тільки об'єднав їх у єдине ціле. Віддамо данину скромності Шалва Олександровичу, але відзначимо, однак, що для того, щоб у розрізненої у віках педагогічної мозаїці побачити цілісну картину, потрібно бути не тільки високоосвіченою фахівцем, а й мати унікальним якістю синтезу. Саме завдяки тому, що Ш.А. Амонашвілі, як істинний мудрець, володіє рідкісним даром синтетичного мислення, йому вдалося створити міцний монолітний фундамент, на якому збудована нова філософія педагогіки, що одержала назву гуманної.

Шалва Олександрович закликає педагогів постійно збагачувати свою педагогічну майстерність, черпаючи з чистісінького і найбагатшого джерела педагогічної мудрості. Він стверджує, що "класики - не з минулого, вони прийшли до нас з майбутнього". Це їх, гігантів педагогічних думок, неодноразово цитує Ш.А. Амонашвілі і називає своїми вчителями. Про Шалва Олександровича можна сказати, перефразувавши відомий афоризм Ісаака Ньютона: "Він бачить далі за інших, бо стоїть на плечах гігантів".

Незважаючи на поважний вік, Шалва Олександрович веде активне творче життя: проводить семінари та майстер-класи з вчителями Росії і країн СНД, Балтії, України. Працює зі студентами та аспірантами. Він є науковим керівником цілого ряду лабораторій та центрів у різних країнах світу, а також експериментальних шкіл Москви і Санкт-Петербурга; керує Міжнародного центру гуманної педагогіки та Всеукраїнським центру гуманної педагогіки в Україні. Він є ініціатором проведення щорічних Міжнародних педагогічних читань в Москві.

В даний час Ш.А. Амонашввілі - доктор психологічних наук, професор, академік Російської академії освіти, Лауреат Державної премії Російської Федерації, іноземний член Української академії педагогічних наук. Крім того, він - почесний доктор Софійського університету ім. Св. Климента Охридського (Болгарія); заслужений професор Московського міського педагогічного університету; почесний професор ряду університетів різних країн.

Його перу належать десятки педагогічних, психологічних і художніх творів, багато з яких перекладено на різні мови. Ш.А. Амонашвілі очолює однойменний Видавничий Дім і спільно з академіком Д. Д. Зуєвим видає стотомную "Антологію гуманної педагогіки".

Незважаючи на колосальну емоційну і фізичне навантаження, він гранично уважний і доброзичливий до людей, ніхто не бачив його роздратованим або грубим. Він уособлює собою те творче терпіння, яке є одним з наріжних каменів його педагогічної філософії.

Багато вчителів у своїй практиці стикаються з проблемою необхідності гуманізації педагогічного процесу. Гуманізм - це система поглядів, визнає цінність людини як особистості, його право на свободу, щастя, розвиток і прояв усіх здібностей. Це система, яка вважає благо людини критерієм оцінки соціальних явищ, а принципи рівності, справедливості, людяності - бажаною нормою відносин у суспільстві. Безцінними посібниками для них є праці педагогів-новаторів Ш. А. Амонашвілі та В. О. Сухомлинського.
Вплив особистих якостей вчителя в системі навчання дітей молодшого шкільного віку

Шалва Олександрович Амонашвілі в посібнику для вчителів "Здрастуйте, діти!" узагальнює результати своєї педагогічної діяльності, своїх спостережень над формуванням особистості самих маленьких школярів. Книга написана у вигляді розповіді і роздумів педагога, що став організатором захоплюючій шкільного життя малят. У ній розкриваються психологічні особливості цієї вікової групи, специфіка змісту, форм і методів навчання та виховання шестирічок.

"Моя практика роботи з дітьми та науковий пошук організації їх радісною і захоплюючій життя в школі, творче і наукове співтовариство протягом тривалого часу з багатьма вчителями експериментальних класів сприяли тому, що у мене склалися деякі педагогічні переконання, що походять з оптимістичних, гуманістичних почав навчання та виховання "- пише Ш. Амонашвілі у передмові.
Методика Шалви Олександровича Амонашвілі

Академік АПН СРСР А. В. Петровський назвав цю книгу "педагогічною симфонією", лейтмотивом якої незмінно залишається любов до дітей, чуйне ставлення до ніжної душі дитини. Цю характеристику можна віднести і до книги Ш. Амонашвілі "У школу - з шести років". Ш. Амонашвілі вважає, що ефективне здійснення системи виховання і навчання дітей молодшого шкільного віку цілком залежить від особистості вчителя. Він звертає увагу на наступні особистісні якості, які представляються йому найголовнішими.
По-перше, любити дітей такими, якими вони є. Треба однаково любити і пустуна, і слухняного, і кмітливого, і тугодума, і лінивого, і старанного. Доброта і любов до дітей не дозволять грубо поводитися з ними, ущемляти і самолюбство і гідність, не радіти успіхам кожного.
По-друге, вміти розуміти дітей, тобто стати на їх позицію, приймати їх турботи і справи як серйозні і рахуватися з ними. До цих турбот і справ потрібно виявляти не поблажливість, а повагу. Розуміти дітей - значить не підпорядковувати їх нашої влади, а, спираючись на їх сьогоднішнє життя, плекати паростки їх завтрашньої життя. Розуміючи порухи душі і переживання серця дитини, його почуття і прагнення, педагог зможе зайнятися глибинним вихованням, коли сама дитина стає його соратником у своєму ж вихованні.
По-третє, необхідно бути оптимістами, вірити в перетворюючу силу виховання. Мова йде не про філантропічне оптимізмі, коли, склавши руки, педагог з надією чекає, коли дитина порозумнішає, проявить здатності міркувати, щоб потім зайнятися його вихованням, приступити до розвитку його свідомості. Мова йде про діяльному оптимізмі, коли педагог глибоко вникає у внутрішній світ дитини - і залежно від цього шукає шляхи виховання, навчання та розвитку.
По-четверте, вчителю повинно бути притаманне все краще, що людям подобається в людині: і усмішка, і строгість, і стриманість, і скромність, і чуйність, і щирість, і інтелігентність, і товариськість, і любов до життя.

Прагне бути таким вчителю дуже важливо. Він - посередник між дитиною і духовними цінностями минулих і сучасних поколінь. Ці цінності, знання, морально-етичні норми не доходять до дітей у стерилізоване вигляді, а несуть у собі особистісні риси вчителя, його оцінки. Гуманний педагог, прилучаючи дітей до знань, одночасно передає їм свій характер, постає перед ними, як зразок людяності. Для дитини знання не існують без учителя, лише через любов до свого вчителя дитина входить у світ знань, освоює моральні цінності суспільства. У молодшому шкільному віці найвищий авторитет для дітей - вчитель.

Категорія: Методика викладання

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Рекомендуємо Вам зареєструватись або увійти на сайт під своїм іменем.
Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі в даній статті.