» Методика викладання » Коефіцієнт корисної дії

div>
 
 
 

Коефіцієнт корисної дії

Автор: sagevgen опубліковано: 1 березня 2010, переглядів: 7758

0
Коефіцієнт корисної дії.

Мета уроку: познайомити учнів з важливою характеристикою механізмів; дати визначення ККД; навчити учнів розв’язувати стандартні задачі з даної теми; перевірити на досліді, що корисна робота, виконана за допомогою похилої площини, менша від повної; розвивати індивідуальні здібності учнів; виховувати наполегливість у досягненні поставленої мети.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Оголошення теми і мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.

___Казка…(вгадати назву). «Енергія».
Ця фізична величина характеризує здатність тіл виконувати роботу.
Якщо тіло або система тіл можуть виконувати механічну роботу, то кажуть, що вони мають… (енергію).
В один теплий літній день випарувалася крапля води і почала жити на хмарці разом з іншими краплинками.
Розкажіть про її життя з точки зору фізики.
___Перевірка теоретичного матеріалу.
1. Що означає вислів «тіло (або система тіл) має енергію?
2. Назвіть одиниці енергії в СІ.
3. Що таке потенціальна енергія?
4. За якою формулою можна обчислити потенціальну енергію тіла, яке підняте на висоту h над поверхнею Землі?
5. Які тіла, крім тих, що підняті над поверхнею Землі, мають потенціальну енергію?
6. Що таке кінетична енергія тіла?
7. За якою формулою можна обчислити кінетичну енергію тіла?
8. Чому дорівнює повна механічна енергія тіла?
9. Наведіть приклади перетворення потенціальної енергії на кінетичну і навпаки.
10. Сформулюйте закон збереження механічної енергії.
11. Для чого використовують прості механізми?
12. Сформулюйте «золоте правило» механіки.
___Розв’язування задач.
№1. Літак, що має масу 4,5т, перебуває на висоті 500м і розвиває швидкість 110 м/с. Яка повна механічна енергія літака на цій висоті?
№2. М’ячик, маса якого 200г, вільно падає з висоти 25м. Яка його кінетична енергія на висоті 10м?
Тренажер уваги.
m, кг h, ? 9,8Н/кг Wповна
Р, ? м Дж Wп + Wк
N, ? Wпот ? Вт F•S
V, ? A, ? Wкін ? Н•м
g= ? mgh mv²/2 Дж/с
ІІІ. Пояснення нового матеріалу.
« Золоте правило» механіки підказує нам, що виграш у силі, який дають прості механізми, компенсується програшем у відстані. Тому ніякого виграшу в роботі за допомогою простих механізмів ми не отримуємо. Більш того, виявляється що ми програємо у роботі – частина енергії кудись «зникає». Спробуємо з’ясувати, куди.
Під час піднімання вантажу масою m на потрібну висоту h виконуються два види роботи:
Акор .= Р•h, де Р – вага вантажу,
Апов. = F•h, де F – сила, з якою тягне мотузку людина.
η = Акор./Апов., або η = Акор./Апов. •100%.
ККД називають відношення корисної роботи до повної роботи.
Стор. 159 прочитати: ККД будь-якого механізму…
Розв’язування задач.
З допомогою важеля підняли вантаж масою 150кг на висоту 0,1м. При підніманні вантажу до довгого плеча прикладали силу 300Н. Точка прикладання діючої сили опустилася на висоту 0,55м. Визначте ККД важеля.
Експериментальне завдання.
Визначити ККД похилої площини.
Перевірити на досліді, що корисна робота, виконана за допомогою похилої площини, менша від повної.
.ІV. Закріплення нового матеріалу.
Питання на стор. 160.
V. Домашнє завдання.
§32, пов. § 28 – 31, Впр.32 №1, 2, 3.
ЗЗ стор. 113, № 25.10; 25.11; 25.12.

Категорія: Методика викладання

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Рекомендуємо Вам зареєструватись або увійти на сайт під своїм іменем.
Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі в даній статті.