Розгорнутий конспект уроку з фізики 10 клас

Автор: Руслана опубліковано: 10 лютого 2014, переглядів: 3482

План-конспект уроку з фізики 10 клас.
13.11.2013 року.
Викладач ВПУ № 25 м. Києва, Моргун Руслана юхимівна.
Тема : Динаміка.
Тема уроку: Штучні супутники Землі. Розвиток космонавтики.
Мета:
Навчальна:Сформувати уявлення учнів про основні закони космічних польотів; першу космічну швидкість і орбітальну швидкість супутників;

Розвивати творчу ініціативу і активність учнів, спостережливість, здатність логічно мислити, вміння робити висновки, узагальнення, розвивати пізнавальні здібності, навички працювати з науково-популярною літературою та комп’ютером, використовувати ресурси мережі інтернет;

Виховувати почуття патріотизму, бажання пізнавати навколишній світ, уміння критично оцінювати і використовувати різноманітну інформацію,цікавість до фізики як науки, спонукання до творчої діяльності, спрямованої на вивчення історії космонавтики.

Тип і модель уроку: комбінований.

Обладнання:ноутбук, проектор.
ХІД УРОКУ.
Організаційний момент(3 хв)
Привітання.Перевірка присутніх,повідомлення теми уроку та мети.
Учитель:Тема нашого уроку:Штучні супутники Землі. Розвиток космонавтики. Виходячи з теми, що ми повинні з’ясувати на уроці:
-Що таке штучний супутник?
- Поняття та розрахунок космічної швидкості;
-Навіщо потрібні штучні супутники?
-Ознайомитись з історією розвитку космонавтики.
Учитель:Уявіть що ми знаходимося на стартовому майданчику по запуску космічних ракет. Тільки від вашої підготовки, уміння працювати залежить результат нашої подорожі. Перед стартом перевірка готовності до польоту.
Актуалізація опорних знань (5-7 хв)

Фронтальне опитування.
1.Що називається силою всесвітнього тяжіння? Де вона проявляється ?
Очікувана відповідь : Гравіта́ція або тяжіння — властивість тіл із масою притягуватись одне до одного. Притягання дуже великих мас в астрономічних масштабах створює значні сили, завдяки яким світ є таким, яким людина його знає.
2. Чому предмети, що знаходяться в кімнаті, не наближаються один до одного, хоча вони взаємно притягаються?
Очікувана відповідь : . Тіла, які мають масу, завжди притягаються одне до одного. Притягання дуже великих мас в астрономічних масштабах створює значні сили, а тіла з невеликими масами створюють незачні сили.Тому людина цю силу не помічає.
3. Сформулюйте закон всесвітнього тяжіння?
Очікувана відповідь : Гравітаційна взаємодія описується законом всесвітнього тяжіння. Тіло з масою притягається до тіла з масою із силою:

де — сила, що діє на перше тіло з боку другого, — вектор, що сполучає перше тіло з другим, G — гравітаційна стала.
4. Які межі застосування закону всесвітнього тяжіння?
Очікувана відповідь : Закон застосовується для матеріальних точок (тіл, розмірами яких можна знехтувати порівняно з відстанню, на якому взаємодіють тіла) та для тіл кулястої форми.
5. Що відбулося завдяки відкриттю закону всесвітнього тяжіння ?
Очікувана відповідь : Закон всесвітнього тяжіння дозволив Ньютону пояснити рух планет, морські припливи та відпливи. Пізніше астрономи за допомогою цього закону відкрили «на кінчику пера» найбільш віддалені планети нашої Сонячної системи — Нептун і Плутон. На підставі цього закону на багато років у перед передбачають сонячні та місячні затемнення, розраховують рух космічних кораблів.

С прийняття й усвідомлення учнями нового матеріалу.(15 хв.)
«Людство не залишиться вічно на Землі,
в гонитві за світлом і простором
спочатку боязко проникне за межі атмосфери,
а потім завоює собі весь навколосонячний простір».
К.Е.Ціолковський -основоположник сучасної космонавтики .
Учитель: Цього року виповнилося 52 років з того історичного дня, коли 12 квітня 1961 року громадянин СРСР, Юрій Олексійович Гагарін на кораблі “Восток” здійснив перший в історії людства політ у космос.
Перший політ людини в космос. Гагарін зробив усього один виток навколо Землі. Але 108 хвилин, час, за який він облетів земну кулю,приголомшили світ!
Цього року 4 жовтня виповнилося 56 років з дня запуску першого штучного супутника Землі(1957 рік).
Зараз для нас здається звичним, що з Землі стартують космічні кораблі. Десь там, у далекій височині відбуваються стикування космічних апаратів, місяцями на космічних станціях живуть і працюють космонавти, летять до інших планет автоматичні станції. 6 серпня 2013 року, марсохід "К’юріосіті", який був запущений 26 листопада 2011 року здійснив посадку на Марс…
Доповіді учнів.
Самостійна підготовка учнів до уроку за випереджальними заданими темами:
1.Авіаційна промисловість України.
2.Ракетно – космічна галузь України.
3.Міжнародні космічні проекти з участю України.
4.Видатні вчені України.
Доповідь 1.
Однією з найперспективніших галузей України нині с авіацій-¬
на промисловість. Вона налічує 43 підприємства, на яких працює
близько 100 тис. людей. Далеко за межа¬ми країни відомі авіа¬ційні конструкторські бюро — АНТК ім. Антонова (Київ), «Про¬грес», ім. Івченка (За¬поріжжя), авіабудівні заводи Києва та Харкова, «Мотор-Січ» (Запоріжжя) та інші. Їхніми зусиллями створені унікальні крилаті машини: реактивні пасажирські літаки Ан-140 та Ан-148, транс¬портні літаки Ан-225, названий «Мрією», та Ан-124 — «Руслап». Літак полярної авіації Ан-74 та багато інших.
Доповідь 2.
Україна — визна¬на в світі космічна держава. Вона входить до п'яти провідних країн на ринку кос¬мічних
послуг і техно¬логій. До української ракетно-космічної га¬лузі входять 40 під¬приємств. Провідним центром серед них є всесвітньо відоме конструкторське бюро «Південне» та виробниче об'єднання «Півден¬ний машинобудівний завод» у Дніпропетровську. Там створю¬ють та серійно виробляють ракети-носії, космічні апарати, системи управління, орієнтації і траєкторних вимірювань. Ве¬ликими досягненнями україн¬ських фахівців стало створення космічних апаратів «Січ-1», «Океан-0», «АУОС», ракето¬носіїв «Зеніт З SL», «Дніпро», «Циклон-1» та «Мікрон».
Доповідь 3.
Досягнення України в ракетно-космічній галузі дозволили їй разом із США, Росією та Норвегією взяти участь у спільному міжнародному проекті «Морський старт» для запуску в Тихому океані космічних супутників різного призначення. Крім того, наша країна бере участь у міжнародних проектах створення орбітальних станцій «Альфа» та «Мир», у програмі «Глобастер», яка передбачає запуск 36 супутників за допомогою українських «Зенітів».

Доповідь 4.
Багато зробили її вчені щодо розвит¬ку світової космічної науки. Зокрема, на Південному машино¬будівному заводі в Дніп¬ропетровську сконст¬руйовано і виготовлено понад 400 штучних су¬путників землі. Вели¬кий внесок в освоєн¬ня космічного просто¬ру зробили такі видатні вчені країни, як С. Корольов, В.Челомей. М. Янгель, Ю. Кондратюк, В. Уткін.
Україна має півстолітній досвід космічної діяльності. Україна буде активним учасником реалізації космічної політики Європи.
Учитель:Швидкість, яку потрібно надати тілу в момент запуску з даної планети для того, щоб воно стало її штучним супутником і при цьому рухалось би по колу, центр якого збігається з центром цієї планети, називають першою космічною швидкістю.
--
Таку швидкість необхідно надати тілу в горизонтальному напрямку, яке знаходиться на невеликій порівняно з земним радіусом висоті, щоб воно стало рухатися по коловій орбіті навколо Землі, стало її штучним супутником.
Ми розглянемо тільки випадок, коли тіло перетворюється в штучний супутник Землі. Вивчаючи його рух щодо Землі, будемо враховувати тільки силу тяжіння його Землею. Вона надає супутнику і всім тілам в ньому однакове прискорення, звідки випливає, що всі тіла в штучному супутнику знаходяться в стані невагомості
Ми бачимо, що тіло може стати супутником Землі тільки в тому випадку, якщо його швидкість лежить у відносно вузьких межах: від 7,91 до 11,19 км/с. При швидкості менше 7,91 км/с, тіло впаде назад на Землю; при більшій швидкості тіло може перетворитися в штучний супутник і почати обертатися навколо Землі, подібно її природному супутнику - Місяцю; при ще більшої швидкості тіло може піти від Землі так далеко, що сила земного тяжіння практично не буде впливати на його рух і воно стане штучною планетою, тобто почне обертатися навколо Сонця; нарешті, при ще більшій швидкості тіло може назавжди покинути Сонячну систему
Для запуску штучних супутників застосовують спеціальні ракети, які піднімають супутник на задану висоту і розганяють його до необхідної швидкості; після цього супутник відділяється від ракети носія і продовжує свій рух під дією тільки сил тяжіння. Двигуни ракет повинні зробити роботу проти сил тяжіння і проти сил опору повітря, а також надати супутнику велику швидкість. Для цього двигуни ракети повинні розвивати величезну потужність (мільйони кіловат).
(Мультимедія)(5 хв)
Первинне закріплення знань.(5-7хв)
-По якій траєкторії буде рухатися тіло, якщо йому надати першої
космічної швидкості?
А. По параболі
B. По гіперболі
C По еліпсу
D. По колу
-Біля поверхні Землі перша космічна швидкість становить
А. 13,4 км/с
B. 11,2 км/с
C. 7,9 км/с
D. 9,3 км/с
-Формула для знаходження першої космічної швидкості ?
A.
B.
C.
D.
-Коли був запущений перший штучний супутник Землі?
А. 12 квітня 1961 року
В. 4 жовтня 1957 року
С. 15 квітня 1963 року
D. 28 березня 1965 року
-Інженер-конструктор, який керував запуском першого
штучного супутника Землі
А. Гагарін Ю. О.
В. Ціолковський К. Е.
С. Корольов С. П.
D. Кибальчич М.І.
-Чому приблизно дорівнювала б перша космічна
швидкість супутника, запущеного на висоті, яка дорівнює трьом радіусам Землі?
А. 4 км/с
В. 9 км/с
С. 8 км/с
D. 6 км/с
4. Підсумок уроку виставлення оцінок (2хв)
5. Домашнє завдання.(1 хв)

Категорія: Головна » Інформаційні технології в освіті » Школа передового педагогічного досвіду

Ян Дидерик ван дер Ваальс

Автор: admin опубліковано: 28 жовтня 2013, переглядів: 1150

Ян Дидерик ван дер Ваальс (нід. Johannes Diderik van der Waals, 23 листопада 1837, Лейден — 8 березня 1923, Амстердам) — голландський фізик, лауреат Нобелівської премії з фізики в 1910 р.

Canon iR2318/2320

Автор: admin опубліковано: 22 червня 2013, переглядів: 1484

Багато шкіл із комп'ютерним класом отримали пристрій принтер-сканер-копір CANON imageRUNNER 2318, але на жаль його не використовують як сканер формату A3.
Пропонуємо найновіше програмне забезпечення для цього пристрою завантажене із офіційного сайту CANON.

У архіві містяться:
1. Інструкція до iR2320, iR2318 на українській мові
2. Інструкція до iR2320, iR2318 на російській мові
3. Драйвер принтера на російській мові Canon UFR II/ UFRII LT Printer Driver v20.90
4. Програмне забезпечення для сканера на англійській мові Color Network ScanGear v2.71
5. Програмне забезпечення для пристрою iR2320, iR2318 на англійській мові NetSpot Device Installer v3.2.3(r3202)

Завантажити

Категорія: Головна » Інформаційні технології в освіті

Дослідницька робота учнів з фізики

Автор: zivert опубліковано: 3 березня 2013, переглядів: 2298

Дослідницька робота учнів з фізики
У посібнику розкриваються теоретичні та методичні основи організації дослідницької роботи учнів під час вивчення фізики. Пропонується технологія організації навчального дослідження на основі застосування експериментальних навчально-дослідницьких завдань та керування дослідницькою діяльністю учнів за допомогою модульної системи навчального впливу.
Посібник адресований вчителям фізики загальноосвітніх, професійно-технічних та середніх спеціальних навчальних закладів.

ЗАВАНТАЖИТИ

Формат: pdf

Підручник для 7 класу шкіл з російською мовою навчання
Завантажити
http://turbobit.net/pcxwx6jbu0l5.html (100 Мб)

Категорія: Інформаційні технології в освіті, Бібліотека, Матеріали для уроків, Уроки в 7 класі

Інтерактивні вправи на уроках фізики

Автор: Muravey008 опубліковано: 22 січня 2012, переглядів: 10842

Інтерактивні вправи на уроках фізики
Добірка інтерактивних вправ, використання яких в навчальному процесі зробить ваші уроки більш цікавими та насиченими, значно підвищить пізнавальний інтерес учнів. Також буде корисною для оформлення атестаційних матеріалів.

Категорія: Школа передового педагогічного досвіду, Методика викладання

Визначено переможців Всеукраїнського конкурсу на найкращий авторський освітній інтернет-сайт

Автор: admin опубліковано: 9 грудня 2011, переглядів: 3149

Видавництво «Шкільний світ» підбило підсумки Всеукраїнського конкурсу на найкращий авторський освітній інтернет-сайт. Конкурс мав на меті віднайти учнів, учителів, керівників освіти та вихователів ДНЗ, які мають авторські освітні сайти, з метою подальшого співробітництва та популяризації цих сайтів серед освітян України.

Протягом п’яти місяців ми отримали 107 заявок на участь зі всіх куточків України. Серед учасників конкурсу – директори шкіл, вчителі, психологи, вихователі дитячих садків, учні, студенти, методисти, методичні об’єднання вчителів, вчительські колективи. Цікаво, що найбільша кількість заявок надійшла з наступних областей: Донецької – 29, Запорізької – 11 та Хмельницької – 8, а також варто додати, що більшість заявок була надіслана вчителями природничо-математичного циклу.

Усі учасники будуть нагороджені дипломами, грамотами та подяками через регіональних представників видавництва.

Серед учителів фізики:

І місце – Горбачов Сергій Анатолійович, учитель фізики Запорізької гімназії № 31, сайт http://zg31physics.ucoz.ua, http://zg31astronomy.ucoz.ua
І місце – Охотник Галина Григорівна, учитель фізики Дніпродзержинської СЗШ № 23 Дніпропетровської обл., сайт http://okhotnik-galina.ucoz.ru
ІІ місце – Лісов Олексій Юрійович, учитель фізики Краснолиманського НВК «Гімназія-ЗОШ І ступеня» Донецької обл., сайт http://fizkabinet.ru
ІІ місце – Теличин Ігор Михайлович, учитель фізики Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка, сайт http://gutpfusik.blogspot.com
ІІІ місце – Хляпова Ілона Олексіївна, учитель фізики Запорізької гімназії № 31, сайт http://nh.at.ua
ІІІ місце – Семенюк Неоніла Віталіївна, учитель фізики Широківської ЗОШ І–ІІІ ступенів Запорізького р-ну, Запорізької обл., сайт http://physicist.pp.ua

Категорія: Головна » Інформаційні технології в освіті

Microsoft. Розклад вебінарів мережі "Партнерство в навчанні" на 2011 рік

Автор: admin опубліковано: 1 листопада 2011, переглядів: 2273

Розклад вебінарів мережі "Партнерство в навчанні" на 2011 рік
час проведення з 15:00 до 16:30

10.11.2011 Вебінар для вчителів інформатики
Тема: "Live@edu та Multipoint server"

15.11.2011 Вебінар для всіх вчителів
Тема: "ІКТ на уроках фізики та астрономії"

24.11.2011 Вебінар для вчителів інформатики
Тема: "Мови програмування (Kodu)"

08.12.2011 Вебінар для вчителів інформатики
Тема: "Програмування HTML5"

13.12.2011 Вебінар для всіх вчителів
Тема: "ІКТ на уроках української та іноземних мов"

Категорія: Інформаційні технології в освіті, Оголошення

Задача для визначення часу. Американська школа

Автор: admin опубліковано: 24 жовтня 2011, переглядів: 1275

Так в США навчають визначати час у задачах з фізики.

Категорія: Інформаційні технології в освіті, Фільми